PKM kupuje pojazd szynowo-drogowy

Spółka Pomorska Kolej Metropolitalna rozpisała przetarg na dostawę pojazdu drogowo-szynowego przeznaczonego do wykonywania prac utrzymaniowych na linii kolejowej PKM.


W związku z tym, że PKM SA jest obecnie nie tylko spółką inwestycyjną, realizującą inwestycje kolejowe w imieniu Samorządu Województwa Pomorskiego, ale także zarządcą linii kolejowej PKM (linie 248 i 253), do prawidłowej obsługi podlegającej nam infrastruktury potrzebujemy zarówno odpowiednio wykwalifikowany personel, jak i sprzęt. Maszyna, którą planujemy obecnie nabyć w drodze przetargu jest takim właśnie sprzętem – mówi rzecznik PKM Tomasz Konopacki.

Jak tłumaczy, infrastruktura PKM to nie tylko tory kolejowe i zlokalizowane przy nich przystanki (o wysokości wiat do kilkunastu metrów), ale także liczne wiadukty i kładki, układy drogowe wraz z odwodnieniem oraz sieci wodno-kanalizacyjne, elektryczne. – W celu prawidłowego utrzymania całej infrastruktury PKM niezbędna jest wielofunkcyjna maszyna dwudrogowa, która charakteryzuje się wysoką wydajnością pracy oraz jest wyposażona w łyżkę koparkową, łyżkę ładowarkową, hydrauliczny wysięgnik koszowy, oraz osprzęt kolejowy – mówi rzecznik.

Dlatego pojazd szynowo-drogowy zamawiany przez PKM ma mieć szereg modułów, w tym:
Wymieniacz pojedynczych podkładów kolejowych umożliwiający wymianę podkładów typu ciężkiego w istniejącym torze kolejowym
Podbijarkę torową – moduł z wbudowaną jednostką wibracyjną z ustawialną siłą, moduł wyposażony w min. 4 łapy podbijające po 2 łapy po obu stronach toku szynowego
Szczotkę zamiatającą ogólnego przeznaczenia umożliwiającą czyszczenie m.in. dróg, parkingów, itp.
Wykaszarkę do traw i zarośli rosnących wzdłuż linii PKM
Wirnikową odśnieżarkę umożliwiającą odśnieżenie m.in. placów, dróg w pasie kolejowym PKM
Widły rozsuwane – moduł montowany na pojazd zamawiany w ramach tego zamówienia publicznego umożliwiający podnoszenie (udźwig co najmniej 3,5 tony).
Uchwyt do szyn – moduł montowany na pojazd zamawiany w ramach tego zamówienia publicznego umożliwiający transport oraz układanie szyn typu 49E1 i 60E1 - max. obciążenie co najmniej 4700 kg

Do tego maszyna powinna być wyposażona w koła kolejowe do szybkiego i bezpiecznego poruszania się oraz być dopuszczona do ruchu na drogach publicznych, a także wykazywać się wieloterenowymi możliwościami – chodzi m.in. o duże koła i wysoki prześwit podwozia, które muszą pozwolić maszynie na bezproblemowy wjazd i zjazd z torowiska w każdym miejscu linii PKM.

Pojazd ma zostać dostarczony jeszcze w tym roku, do 28 grudnia. Na oferty PKM czeka do 26 października.
Share on Google Plus

About Gofer

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 komentarze: